Sebab-Sebab Pelanggan Tidak Setia
=> 3% berpindah=> 5% mempunyai hubungan dengan syarikat lain=> 9% meninggalkan atas sebab kompetitif=> 14% tidak berpuashati dengan produk @ perkhidmatan=> 68% layanan yang tidak berbeza oleh pemilik, pengurus atau sebahagian pekerja kepada pelanggan=> 1% mati
* Hanya 4% pelanggan yang tidak berpuashati akan komplen dan mereka akan memberitahu 8 hingga 10 orang lain tentang ketidakpuasan hati.* Kajian American Express di Australia=> 73% pelanggan komplen tentang masalah mereka paling serius=> 27% tidak komplen = 52% fikir komplen tidak mendatangkan hasil, 38% fikir tidak berbaloi menghabiskan masa, 10% tidak tahu di mana & bagaimana hendak komplen.
Sekian
Otam
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
as salam Mohon , bantuan wakaf dana anda
-
Tajdid dan Mujaddid Menurut KH Maimun Zubair Sarang Tajdid atau memperbaharui pemikiran Islam adalah sebuah tema yang selalu dibicarakan d...
-
As Salam, Apa nak jadi remaja Islam kita ......keruntuhan yang telah melampau ......anak tuan /puan/ sdr /sdri ..macam mana ......., tak...
-
Hari ini aku terpanggil nak meluahkan apa yang terbuku dalam hati aku. Minggu lepas, anak dara kesayangan aku telah dicabul. Aku tak nak cer...
No comments:
Post a Comment