Friday, February 24, 2017

Cintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya.

Sedikit sharing utk *kesihatan brsama*
dg izin Allah ....

🏁Perkongsian... 

🎯   Kalau kawan2 yang *suka minum air tin* hopefully
*hentikanlah tabiat tu*
mulai hari nih sebab
*1 tin  minuman berkarbonat*
tu bersamaan dengan
*14 gelas teh tarik manis.*

🚴🚡🚴 Orang yang *menghidapi buasir*
*TIDAK BOLEH*
*makan makanan atau minuman yang berkaitan limau nipis, tomyam dan cili padi*..
*🎱🎾⚽Sakit gout seperti 7x ganda sakit gig.*
🏁🏁
*Sebenarnya makanan yang kita suka makan itulah merupakan punca penyakit kita.*☕☕*
πŸŽ³πŸ€
*Orang yang sakit tulang dan mengambil ubat untuk cair darah*
*TIDAK BOLEH makan sebarang makanan yang berasaskan kacang seperti kicap, air soya, tempe, kacang panjang dan segala jenis kacang yang ada di dunia ni.*
🍼🍢🍼
*Kanser paru paru adalah 95% terdiri daripada perokok*
πŸ€πŸ›πŸ
*95% kanser berlaku kerana stress*
🍩🍞🍳
*Tapak tangan kanan mempunyai 18 enzim* dan *tapak tangan kiri 81 enzim* yang *mampu membunuh bakteria*
🍑🍒🍧 *Kalau nak kurus* senang aje. *Makan ikut sunnah Rasulullah* iaitu *40-100 kunyahan….*
🍣πŸ₯πŸ™ *Nak mandi* kenalah *mula dari kaki (elak kena gout),kemudian lutut (elak sakit lutut),tempat sulit (elak cyst),pinggang( tak sakit pinggang, serviks sihat),perut (elak buasir, gastriks, ulser,sembelit),dada (sakit jantung,paru-paru etc) dan akhirnya kepala(elak migraine)*. Lepas tu, *baru mandi macam biasa*. *Lepas tu satu cara lagi nak kurus, mandi di waktu pagi…*πŸ˜πŸ™πŸ₯ *Air yang sejuk kejung tulah. Sebabnya menyingkirkan segala lemak dalam badan.*
🍯🍭🍬 *Tidur mesti mengiring ke kanan* di mana sebelah kiri ke atas. Cara tidur ini *takkan kena sakit jantung.*
πŸ‘πŸŽπŸ― Untuk *mengelakkan migraine* sujud *waktu solat Subuh tu sujud lama lama.*
🍊🍏 Tahu tak korang yang *orang lelaki ni tidak sekuat wanita* kerana lelaki *mudah diserang jantung* jika dibandingkan *wanita yang jarang terkena serangan jantung.* Ini kerana, wanita *mempunyai hormon estrogen yang melindungi jantung.*Orang *lelaki tidak ada hormon estrogen yang melindungi jantung sebab tu lelaki mudah terkena.*
         🍯🍭🍭 *Kalau nak jaga jantung suami supaya sihat* banyakkan *bawang putih dalam masakan* ye kaum wanita semua.
         πŸ­πŸ‰πŸ‡Nak *mengubati kanser payudara*cari *kulat susu harimau.*
         🍏🍎🍯Kepada *peminat petai,* lepas ni kalau *nak makan*, cukup *sekadar 7@8 biji* saja kerana petai ni *mengandungi kolesterol yang tinggi.*
         πŸŒπŸˆπŸ‘Untuk para *suami, kalau hormon isteri tak stabil bagi isteri mkn kacang botor.*
         πŸ†πŸ πŸ‡ *Ibu ibu mengandung* sila amalkan *makan buah delima* bila *usia kandungan mencecah 5 bulan ye..*
         🍏🍏🍏Kepada peminat *buah epal hijau,* *makan sebiji sehari*ye *jangan makan banyak* kali sebab *epal hijau menyebabkan kita menjadi pelupa.*
         πŸ…πŸ“πŸŽ *Epal merah untuk ibu ibu mengandung dan pesakit asma*. Makan *2 biji sehari* ye…
         πŸ―πŸ­πŸ‰Jika ada sakit *kencing tak lawas,* blend lobak putih *minum air lobak putih* tu ye. Amalkan minum *2x seminggu*
   
      πŸŒ½πŸ…πŸ†Kepada *penghidap kolesterol tinggi* ambik *akar pokok semalu dan rebus*. Amalkan *minum air rebusan*

πŸ‡πŸ‰πŸ“ *JGN BUNUH SEMUT!*  kalau *nampak semut banyak2 dalam rumah seperti yg pernah dipesan oleh nabi kita junjungan rasullullah dulu kita ucaplah* ..   🐜🐜🐜       *"Assalamualaikum rakyat Nabi Sulaiman a.s..Ini rumahku..Aku mahukan kebersihan.. Kamu adalah makhluk Allah s.w.t.yg sentiasa berzikir kepadaNya..*
*🐜🐜🐜Jika kamu mahu membuat sarang untuk meneruskan hidup kamu, kamu hiduplah di luar rumahku yg berdekatan dengan rumahku agar kamu selamat"..*      
*🐜🐞🐜 Jika kita tak suka semut2 berada di dalam rumah, kita jangan sembur ridsect/sheildtox/bakar semut2 tu. Kita tegur mereka dengan bagi Salam ke atas Nabi Sulaiman a.s.. sebab semut2 ni adalah rakyat Nabi Sulaiman a.s..Semut2 ni juga serangga yg sentiasa berzikir kepada Allah s.w.t. sepanjang masa.. Kisah semut ni pun ada di dalam Al-Quran..^*      

*🐌🐞🐜🐜Cintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya.*
    
*** *syaitan berbisik"erm xpayah la copy kisah semut jer pon..*    
   
p/s ..copy je la... x susah pon...xluak pun internet

2... *tambah pahala lg ada....hanya dsbbkan anda share maka org lain xkan berbuat dosa tanpa d sedari.*

No comments:

kenapa nazi marah sangat dengan bangsa yahudi

ADMIN 1. Tahukah anda bahawa selain dari bangsa yahudi, adalah dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel? 2. Tahukah anda ...