Friday, February 24, 2017

Cintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya.

Sedikit sharing utk *kesihatan brsama*
dg izin Allah ....

🏁Perkongsian... 

🎯   Kalau kawan2 yang *suka minum air tin* hopefully
*hentikanlah tabiat tu*
mulai hari nih sebab
*1 tin  minuman berkarbonat*
tu bersamaan dengan
*14 gelas teh tarik manis.*

🚴🚡🚴 Orang yang *menghidapi buasir*
*TIDAK BOLEH*
*makan makanan atau minuman yang berkaitan limau nipis, tomyam dan cili padi*..
*🎱🎾⚽Sakit gout seperti 7x ganda sakit gig.*
🏁🏁
*Sebenarnya makanan yang kita suka makan itulah merupakan punca penyakit kita.*☕☕*
πŸŽ³πŸ€
*Orang yang sakit tulang dan mengambil ubat untuk cair darah*
*TIDAK BOLEH makan sebarang makanan yang berasaskan kacang seperti kicap, air soya, tempe, kacang panjang dan segala jenis kacang yang ada di dunia ni.*
🍼🍢🍼
*Kanser paru paru adalah 95% terdiri daripada perokok*
πŸ€πŸ›πŸ
*95% kanser berlaku kerana stress*
🍩🍞🍳
*Tapak tangan kanan mempunyai 18 enzim* dan *tapak tangan kiri 81 enzim* yang *mampu membunuh bakteria*
🍑🍒🍧 *Kalau nak kurus* senang aje. *Makan ikut sunnah Rasulullah* iaitu *40-100 kunyahan….*
🍣πŸ₯πŸ™ *Nak mandi* kenalah *mula dari kaki (elak kena gout),kemudian lutut (elak sakit lutut),tempat sulit (elak cyst),pinggang( tak sakit pinggang, serviks sihat),perut (elak buasir, gastriks, ulser,sembelit),dada (sakit jantung,paru-paru etc) dan akhirnya kepala(elak migraine)*. Lepas tu, *baru mandi macam biasa*. *Lepas tu satu cara lagi nak kurus, mandi di waktu pagi…*πŸ˜πŸ™πŸ₯ *Air yang sejuk kejung tulah. Sebabnya menyingkirkan segala lemak dalam badan.*
🍯🍭🍬 *Tidur mesti mengiring ke kanan* di mana sebelah kiri ke atas. Cara tidur ini *takkan kena sakit jantung.*
πŸ‘πŸŽπŸ― Untuk *mengelakkan migraine* sujud *waktu solat Subuh tu sujud lama lama.*
🍊🍏 Tahu tak korang yang *orang lelaki ni tidak sekuat wanita* kerana lelaki *mudah diserang jantung* jika dibandingkan *wanita yang jarang terkena serangan jantung.* Ini kerana, wanita *mempunyai hormon estrogen yang melindungi jantung.*Orang *lelaki tidak ada hormon estrogen yang melindungi jantung sebab tu lelaki mudah terkena.*
         🍯🍭🍭 *Kalau nak jaga jantung suami supaya sihat* banyakkan *bawang putih dalam masakan* ye kaum wanita semua.
         πŸ­πŸ‰πŸ‡Nak *mengubati kanser payudara*cari *kulat susu harimau.*
         🍏🍎🍯Kepada *peminat petai,* lepas ni kalau *nak makan*, cukup *sekadar 7@8 biji* saja kerana petai ni *mengandungi kolesterol yang tinggi.*
         πŸŒπŸˆπŸ‘Untuk para *suami, kalau hormon isteri tak stabil bagi isteri mkn kacang botor.*
         πŸ†πŸ πŸ‡ *Ibu ibu mengandung* sila amalkan *makan buah delima* bila *usia kandungan mencecah 5 bulan ye..*
         🍏🍏🍏Kepada peminat *buah epal hijau,* *makan sebiji sehari*ye *jangan makan banyak* kali sebab *epal hijau menyebabkan kita menjadi pelupa.*
         πŸ…πŸ“πŸŽ *Epal merah untuk ibu ibu mengandung dan pesakit asma*. Makan *2 biji sehari* ye…
         πŸ―πŸ­πŸ‰Jika ada sakit *kencing tak lawas,* blend lobak putih *minum air lobak putih* tu ye. Amalkan minum *2x seminggu*
   
      πŸŒ½πŸ…πŸ†Kepada *penghidap kolesterol tinggi* ambik *akar pokok semalu dan rebus*. Amalkan *minum air rebusan*

πŸ‡πŸ‰πŸ“ *JGN BUNUH SEMUT!*  kalau *nampak semut banyak2 dalam rumah seperti yg pernah dipesan oleh nabi kita junjungan rasullullah dulu kita ucaplah* ..   🐜🐜🐜       *"Assalamualaikum rakyat Nabi Sulaiman a.s..Ini rumahku..Aku mahukan kebersihan.. Kamu adalah makhluk Allah s.w.t.yg sentiasa berzikir kepadaNya..*
*🐜🐜🐜Jika kamu mahu membuat sarang untuk meneruskan hidup kamu, kamu hiduplah di luar rumahku yg berdekatan dengan rumahku agar kamu selamat"..*      
*🐜🐞🐜 Jika kita tak suka semut2 berada di dalam rumah, kita jangan sembur ridsect/sheildtox/bakar semut2 tu. Kita tegur mereka dengan bagi Salam ke atas Nabi Sulaiman a.s.. sebab semut2 ni adalah rakyat Nabi Sulaiman a.s..Semut2 ni juga serangga yg sentiasa berzikir kepada Allah s.w.t. sepanjang masa.. Kisah semut ni pun ada di dalam Al-Quran..^*      

*🐌🐞🐜🐜Cintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya.*
    
*** *syaitan berbisik"erm xpayah la copy kisah semut jer pon..*    
   
p/s ..copy je la... x susah pon...xluak pun internet

2... *tambah pahala lg ada....hanya dsbbkan anda share maka org lain xkan berbuat dosa tanpa d sedari.*

Wednesday, February 22, 2017

campuran buah

Saja nak share kepada kawan-kawan resepi kombinasi Jus Buahan dekat Ground Floor IJN. Semoga bermanfaat..
*Carrot + Ginger + Apple*
Boost dan membersihkan sistem dalaman badan..
*Apple + Timun + Saderi*
Mencegah kanser, mengurangkan kolesterol, dan menghapuskan sakit perut dan sakit kepala.
*Tomato + Carrot + Apple*
Meningkatkan kompleksi kulit dan menghapuskan nafas berbau.
*Peria + Apple + Milk*
Elakkan nafas berbau dan mengurangkan haba dalaman badan.
*Orange + Halia + Timun*
Meningkatkan tekstur kulit dan kelembapan dan mengurangkan panas badan.
*Nanas + Epal + Tembikai*
Untuk menghilangkan garam berlebihan, membersihkan pundi kencing dan buah pinggang.
*Apple + Timun + Kiwi*
Untuk mencerahkan warna kulit .
*Pear & Banana*
mengawal kandungan gula.
*Carrot + Apple + Pear + Mango*
meredakan panas badan, nyah toksik, menurun tekanan darah dan melawan pengoksidaan…awet muda !
*Honeydew + Grape + Tembikai + Susu*
Kaya dengan vitamin C + Vitamin B2, meningkatkan aktiviti sel dan kuatkan imuniti badan
*Betik + Nanas + Susu*
Kaya dengan vitamin C , E, Besi, Mencerahkan warna kulit dan metabolisme.
*Pisang + Nanas + Susu*
Kaya dengan vitamin yang berkhasiat dan mengelakkan sembelit
*Carrot + buah keras + madu*
Dikisar halus, jadikan jus, minum seminggu dua kali. Dapat mngurangkan seterusnya menghilangkan pnyakit Gout.
Selamat mencuba!


#kopipes

Monday, February 20, 2017

FREE Video Calls, video Chat, Voice Calls & Text Chat with Star VoIP Mobile Video Softphone

FREE Video Calls, video Chat, Voice Calls & Text Chat with Star VoIP Mobile Video Softphone 
* FREE video Call between iPhone, iPad and iPod Touch
* Video Call and chat on 3G,4G & WiFi
* FREE calls to other Star VoIP Mobile users worldwide
* FREE live text chat (no more expensive SMS)
We know it's convenient to have two phone numbers. That's why Star VoIP Mobile has been so popular with iphone users.
Never miss a call and always make a call with Tri-mode calling that automatically switches to Wi-Fi, 3G/4G, or Cellular. Every iOS user must have this application.
It's worth it to have the extra number and be able to send text messages and calls over Wi-Fi at home, on airplanes, on trains, and more.
Distinction between Star VoIP Mobile and iOS calls
Make calls when voice network is not reliable
Two phone lines on one iPhone
With Star VoIP Mobile on your iOS devices, you can make and receive phone calls with crystal clear sound quality for FREE or at super low rates.
Star VoIP Mobile is easy to download and use. You can call over 3G* or WiFi, and keep Star VoIP Mobile running in the background.
Main features:
* Making and receiving VoIP Audio and Video calls
* Built-in tunnel for passing thru voip blockades
* Connectivity through WiFi / 3G / EDGE
* Integrated contacts from the phone
* Loudspeaker
* Favorites
* Balance information
* Call cost information
* Destination, rate
* Time, call status logs
* Last calls log
* Redial
* Support for codecs G.729 for high quality audio
* Compatible with IPod Touch, IPhone and IPad
* iPhone's address book integration
* VoiceMail functionality (new voicemail, unheard voicemails, voicemail management )
* Callback functionality (the selected numbers will be connected via cellular calls)
* Conversation recording
* SMS feature
* Customizable tab bar
Note:
1. You need to have account from Star VoIP Mobile in order to use this software. Don't have Star VoIP Mobile account, please register for free on our website.
2. Please, check your cellular operator's terms of agreement to make sure they allow sip calls on their network before using Star VoIP Mobile.
Please use the link http://starnet.my/norsam or call me at tel no 012-6298546
* https://www.facebook.com/norsam.wahab.31
Please refer to :

Komuniti StarNet Malaysia

Assalamualaikum
Setiap saat, jam, hari dan minggu… Senang kata, setiap masa teknologi akan sentiasa berubah.
Perubahan yang pantas ini sentiasa membawa manusia kepada kehidupan yang lebih mudah, cepat, pantas, murah, ‘advance’ dan mesra.
Sehubungan itu , saya bernama norsam , ingin menjemput anda semua dapat melapang masa 2 minit bagi membaca iklan ini bersama - bersama dengan
Komuniti StarNet Malaysia
Produk ini berasakan kepada "Aplikasi" , tiada perubahan pada hp anda , no tel tetap sama ( zero kos - 0% )
dimana ianya akan mewujudkan "Kami merupakan Perintis Panggilan VoIP Premium Tempatan Tanpa Had di Malaysia."
Antara ciri-ciri produk yang telah dikenal pasti adalah :-
1.Prepaid tak habis ...
2.Bercakap sampai puas - tiada limit "Pakai sampai lebam & termuntah"
3.Nikmati panggilan tanpa had ( talian tetap atau handphone)
4.Buat panggilan tak kira dari mana jua
5.Panggilan anda hanya dikenali sebagai "Private Number" sahaja
6.Pembayaran secara online sahaja (gunakan handphone sahaja) , tak perlu beratur , pergi ke bank , pejabat pos, tiada melalui kesesakan, Tiada extra cost
7.Pembayaran Permulaan sebanyak RM80.00 sahaja , selepas itu bayaran secara bulanan sebanyak RM45.00 je.
Berminat sila layari : http://starnet.my/norsam/ atau sila hubungi saya di talian 012 - 6298546.
Terima kasih
Sekian
Norsam Wahab

Sunday, February 19, 2017

TERHARU.!!! Banduan Lari Dari Penjara Kerana Rindu Mak

TERHARU.!!! Banduan Lari Dari Penjara Kerana Rindu Mak... Doakan Semoga Jadi Anak Yang Baik Bila Bebas Nanti

banduan lari penjara balik rumah rindu mak

Banduan Lari Penjara Kerana Rindu Nak Jumpa Mak Di Segamat... Doakan Semoga Jadi Anak Yang Baik Bila Bebas Nanti | 


SEGAMAT - Seorang banduan telah melarikan diri dari sebuah lokap di sini pada hari ini.

Setelah pihak polis membuat operasi mencari banduan tersebut, akhirnya banduan tersebut telah ditemui di rumah ibunya.

Beliau telah balik rumah ke rumah untuk bertemu dengan ibunya yang sudah tua kerana terlalu rindu kepada orang tuanya itu serta untuk memohon kemaafan dari ibunya.

Pihak berkuasa masih lagi membenarkan banduan tersebut untuk bertemu dengan ibunya dengan tangannya bergari. Si ibu yang sudah tua yang saling merindukan anaknya itu memberikan kata-kata nasihat sebelum dia dibawa pergi ke penjara.

Marilah kita sama-sama  doakan, lepas bebas nanti jadi lah anak yang baik.. IBU pun dah tua...

Via; Cik Nona & Persatuan Muafakat Johor Pmj


banduan lari penjara balik rumah rindu mak

banduan lari penjara balik rumah rindu mak

Wednesday, February 15, 2017

3 perkara


Ψ­Ψ³Ω†Ψ§ Ω©Ω©:
Pada suatu hari Rasulullah saw duduk bersama sahabatnya & bertanya kepada mereka. bermula di tanyakan kepada Saidina Abu Bakar:


"apa yg kamu suka dari dunia ini?" dan berkatalah Saidina Abu Bakar ra

"aku suka dari dunia ini 3 perkara:

1.duduk2 bersama rasulullah saw.
2.melihat wajah mu ya rasullah saw.
3.aku korbankan harta ku untuk mu ya rasulullah saw "

lalu rasullah saw bertanya dengan saidina umar ra. "bagaimana pula dengan mu ya umar?"

jawab Saidina Umar ra. "ada 3 perkara juga yang aku suka:

1.membuat kebaikan walaupun dalam keadaan manusia tidak mengetahuinya.
2.mencegah kemungkaran wlaupun dalam keadaan terang-terangan
3.berkata yg benar walaupun pahit"

"dan bagaimana pula denganmu wahai uthman?"

berkata Saidina Uthman ra.
"ada 3 perkara yang aku suka:

1.memberi makan 
2.memberi salam
3.bersolat malam di waktu manusia tidur"

"bagaimana pula dengan kamu wahai ali ra ?"

"aku juga cintakan 3 perkara:

1.memuliakan tetamu
2.berpuasa di musim panas
3.dan memukul musuh dengan pedang"

kemudian bertanya rasulullah saw pada Abu Dzar. ra

"apa yg kamu suka di dunia ini?" berkata Saidina Abu Dzar ra "aku suka 3 perkara di dunia ini:

1.lapar
2.sakit
3.mati"

kemudian rasulullah bertanya, "kenapa wahai Abu Dzar?"

berkata saidina Abu Dzar ra,

"aku sukakan lapar kerana untuk membersihkan hati.

aku sukakan sakit kerana untuk mngurangkan dosaku.

aku sukakan maut kerana untuk bertemu tuhanku"

kemudian bersabdalah rasulullah saw "aku cintakan dari dunia ini 3 perkara:

1.wangian
2.wanita yang solehah
3.sembahyang menjadi penyejuk hati ku"

kemudian di waktu itu turunlah malaikat jibril as memberi salam pada rasulullah saw & para sahabat.

kemudian malaikat Jibril mengatakan "aku sukakan di dunia kamu ini 3 perkara" :

1.menyampaikan risalah
2.menunaikan amanah
3.cinta terhadap orang miskin"

kemudian malaikat Jibril naik ke langit & turun sekali lagi ke bumi & berkata "Sesungguhnya Allah swt mengucapkan salam kepada kamu semua & Allah swt berkata sesungguhnya Allah suka pada dunia kamu ini 3 perkara:

1.lidah yang sentiasa berzikir
2.hati yang sentiasa khusyuk
3.jasad yang sabar menanggung ujian"

Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man

Bangsa, Tempat lahir, Kekayaan, Keturunan, Pangkat, Kecantikan, Kemewahan

Bangsa, Tempat lahir, Kekayaan, Keturunan, Pangkat, Kecantikan, Kemewahan....
Kesemua kemuliaan-kemuliaan ini tidak mampu menandingi kemuliaan yang telah diiktiraf oleh Dia Yang Mulia..
﴿ Ψ₯Ω† Ψ£ΩƒْΨ±Ω…َΩƒُΩ…ْ ΨΉِΩ†Ψ― Ψ§Ω„Ω„Ω‡ Ψ£ΨͺْΩ‚َΨ§ΩƒُΩ… ﴾
"{Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu adalah orang yang paling tinggi taqwanya}"
Join telegram kami :
https://t.me/kunantapages

Tiga Belas Aurat Wanita Anda Perlu Tahu




1. Bulu kening

Menurut Bukhari, Rasullullah Saw melaknati perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan.
-Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.

2. Kaki

Memakai gelang berloceng – Dan janganlah mereka (perempuan) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.
-Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.
Keterangan: Menampakkan kaki dan menghayunkan/melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah.

3. Wangian

Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidung belang.
-Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.

4. Dada

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka.
– Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

5. Gigi

Rasullulah Saw melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya. Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah.
-Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani

6.
uka dan leher

Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasanmu seperti orang jahilliah yang dahulu.
Keterangan: Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Muka dan tangan

Asma Binti Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis.
Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja.
-Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.

8. Tangan

Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.
– Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.

9. Mata

Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya
– Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.
Sabda Nabi Muhamad Saw: Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram. -Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.

10. Mulut (suara)

Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik.
– Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.
Sabda Rasulullah Saw: Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi.
– Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.

11. Kemaluan

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka.
– Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.
Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya.
– Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.
Tiada seorang perempuan pun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.
– Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.

12. Pakaian

Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.
– Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud, An Nasaii dan Ibn Majah.
Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud: Hai NABI-NABI katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat.
Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya.
– Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.
Keterangan: Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut

Wahai anakku Fatimah! Ada pun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.
– Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

Tuesday, February 14, 2017

university tujuan mencari ilmu

Salam sahabat.. Jika sahabat kat university tujuan mencari ilmu hanya untuk mencari makan, maka lebih baik anda tidak menjadi sarjana, karna monyetpun tanpa sijil ( ijazah ) bisa mencari makan, ilmu yg di cari & di peroleh harus mampu mendekatkan anda pada sang pencipta segalanya, Alloh AzzawajallaπŸ‘πŸ‘πŸ‘

Selama penyakit kedekkut ( bakhil )

Kawan .. Selama penyakit kedekkut ( bakhil ) hinggap dalam hati anda, anda tidak akan pernah bahagia di dunia & akhirat, anda juga tidak akan pernah berjumpa dg kekasih2 Alloh, walau berjumpa mreka tak kan nak mentarbiyyah & suhbah di dunia dg anda, apalagi di akhirat, penyakit kedekkut sangat di benci Rosululloh, sampai beliau mengajarkan doa agar kita di jauhkan dari sifat kedekkut, Dermawan tidak harus menunggu kaya, kerna banyak orang semakin kaya semakin kedekkut, kucingpun benci & tak nak masuk ke rumah orang2 kedekkut apalagi nak berkawan😊

YAKIN DENGAN 3 PERKARA

Sunday, February 12, 2017

Pesanan Rasulullah S.A.W. sebelum tidur

Pesanan Rasulullah S.A.W. sebelum tidur


Sebelum tidur, Rasulullah SAW pernah berpesan kepada Saidatina Aisyah :
“Ya Aisyah, jangan engkau tidur, sebelum melakukan 4 perkara iaitu :
1. khatam Al Qur’an
2. Membuatkan para nabi memberi syafaat kepadamu di hari akhirat
3. Membuatkan para muslim meredhai kamu
4. Melaksanakan ibadat haji dan umrah.
Bertanya Aisyah :
“Ya Rasulullah, bagaimanakah aku dapat melaksanakan 4 perkara dalam satu masa?”
Rasulullah tersenyum sambil bersabda :
“Jika engkau tidur bacalah Surah Al -Ikhlas 3 kali, (maka ia seolah-olah kau mengkhatamkan Al Qur’an).
Dan Bacalah selawat untukKu dan para nabi sebelumku, (maka kami semua akan memberi syafaat kpdmu di hari kiamat).
Dan Beristighfarlah untuk para muslimin (maka mereka semua akan meredhai kamu).
Dan perbanyakkanlah bertasbih, bertahmid, bertahlil, dan bertakbir (maka ia seolah-olah kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah)”
Wallahua’lam….

PETUA MENGHILANGKAN SALURAN DARAH TERSUMBAT!

PETUA MENGHILANGKAN SALURAN DARAH TERSUMBAT!



Subhanallah, admin terbaca di wall seorang sahabat di fb tentang petua supaya arteri tak tersumbat. Selepas mengamalkan selama seminggu, beliau yang ada penyaki darah tinggi dapat merasakan perubahan yang positif. Rasa 'berat' di tengkuknya dah hilang.

Caranya ialah:

1 cawan jus lemon

1 cawan jus bawang putih

1 cawan jus halia

1 cawan cuka epal

Campurkan semua jus dan cuka epal, kemudian masak perlahan hingga tinggal 3 cawan. 


Minum 3 sudu dicampurkan dengan madu setiap pagi.

Semoga petua ini dapat memberi manfaat kepada semua dan terima kasih kepada yang share petua ni.

Ada yang bagitau kos untuk merawat arteri tersumbat ialah sekitar Rm 70,000.

MELUR HASANAH 

Kenapa Rasulullah SAW menyuruh kita Menutup Lampu Sebelum Tidur Menurut Kajian Sains...Inilah bukti Agama Islam Sahaja Agama yang Benar !!

Kenapa Rasulullah SAW menyuruh kita Menutup Lampu Sebelum Tidur Menurut Kajian Sains...Inilah bukti Agama Islam Sahaja Agama yang Benar !!

Semakin malam semakin gelap tubuh kita akan merasa lelah dan mengantuk. Ini jelas wajar, sintesis dan sekresi hormon melatonin oleh kelenjar pineal meningkat seiring dengan semakinnya malam.

Hormon inilah yang menyebabkan kita menjadi mengantuk di malam hari. Fungsi dari rasa kantuk adalah sebagai isyarat positif tubuh agar segera mengistirahatkannya. Hormon yang mempengaruhi irama sirkadian ini kemudian akan menyesuaikan sehingga terjadi penyegerakan antara kitaran tidur dengan kitaran pergantian siang dan malam di alam sekitar.

Dari Jabir Bin Abdullah bahawasanya Rasulullah bersabda:
"Matikanlah lampu-lampu diwaktu malam jika kamu hendak tidur, dan tutuplah pintu-pintu, bekas serta makanan dan minuman kalian. (HR. Bukhari dan Muslim)

Seorang biolog, Joan Roberts mencari rahsia setelah melakukan percubaan pada haiwan. Ketika haiwan tersebut diberi cahaya buatan pada malam hari, melantonin nya (salah satu hormon dalam sistem kekebalan yang mampu memerangi dan mencegah berbagai penyakit termasuk kanser payudara dan kanser prostat) menurun dan sistem kekebalan tubuhnya lemah.

Rupanya, cahaya Lampu - seperti juga TV - menyebabkan hormon menjadi sangat lelah. Keadaan malam yang gelap diam-diam bekerjasama dengan tubuh. Hanya dalam keadaan yang benar-benar gelap tubuh menghasilkan melantonin. Sebaliknya, tidur dengan lampu menyala di malam hari - sekecil apapun sinarnya menyebabkan Pengeluaran hormon melantonin terhenti.

Tidur yang berkualiti dalam erti bahawa dalam selang masa selama kita tidur, otak kita benar-benar dalam keadaan berehat. Sinar cahaya saat kita tidur menjadikan kualiti tidur kita kurang baik, ini kerana sinar tersebut masih berperanan sebagai perangsang stimulator kerja otak.

Secara ilmiah, cahaya yang ada dalam bilik tidur akan menembus sampai bahagian mata kita walaupun dalam keadaan terlelap, sinar tersebut akan memasuki bilik stimulator yang nantinya direspon oleh otak. Dengan kata lain walaupun mata kita terpejam, tetapi jika ada cahaya yang bersinar maka otak kita akan bekerja untuk bertindak balas atau mengartikan cahaya yang masuk tersebut.

Tidur yang berkualiti di malam hari merupakan usaha pengoptimuman dalam detoksifikasi untuk meneutralkan toksin yang mengontaminasi tubuh. Detoksifikasi tubuh, terjadi terutama pada hati, tercapai optimum saat tidur. Mekanisme tersebut berkaitan erat dengan diproduksinya antioksidan sebagai penetral toksin. Pada tidur yang berkualiti, detoksifikasi hati dapat berjalan optimum, khususnya dalam pembentukan asid amino glutathione sebagai antioksidan yang meneutralkan stres oksidatif dan radikal bebas.

Mencegah Kanser Payudara
Tidur malam dalam bilik yang gelap benar-benar bermanfaat buat tubuh. Ahli biologi Joan Robert mengatakan tubuh baru boleh menghasilkan hormon melatonin ketika tidak ada cahaya. Hormon ini adalah salah satu hormon kekebalan tubuh yang mampu memerangi dan mencegah berbagai penyakit termasuk kanser payudara dan kanser prostat.

Malangnya, hormon melatonin ini tidak akan muncul jika orang tidur malam hari dengan lampu menyala. Adanya cahaya atau sinar membuat pengeluaran hormon melatonin akan berhenti.

Dengan mematikan lampu ketika tidur malam hari, bukan hanya menjimatkan tenaga tetapi juga meningkatkan kesihatan tubuh. Maka itu tidur malam sambil nonton TV juga sangat tidak disyorkan.

Pengamal kesihatan yang lain, Lynne Eldridge MD yang juga penulis buku 'Avoiding Cancer One Day At A Time' juga menuliskan perempuan buta 80 peratus lebih kecil terkena risiko kanser payudara berbanding rata-rata perempuan lain. Diduga faktor hormon melatonin yang banyak ditubuhnya kerana penglihatan yang gelap membuatnya punya daya tahan tubuh yang lebih tinggi.

Pentingnya tidur malam hari dengan mematikan lampu baru-baru ini juga diteliti oleh para saintis dari Inggeris dan Israel. Penyelidik mendapati ketika cahaya dihidupkan pada malam hari, boleh menyebabkan ekspresi berlebihan dari sel-sel yang dikaitkan dengan pembentukan sel kanser.

Para saintis mendakwa jika seseorang terbangun di malam hari dan menyalakan lampu selama beberapa saat, maka boleh menyebabkan perubahan biologi yang mungkin mengarah ke kanser.

Jika pada penelitian sebelumnya tidur malam dengan lampu terang dikaitkan dengan peningkatan risiko kanser payudara dan kanser prostat. Maka pada penelitian terbaru ini menunjukkan paparan jangka pendek juga boleh dikaitkan dengan peningkatan risiko kanser.

"Orang-orang yang bangun di malam hari disyorkan untuk tidak menyalakan lampu. Kami percaya bahawa setiap kali menyalakan cahaya buatan pada malam hari akan mempunyai kesan pada biologi tubuh, kerana ini adalah mekanisme yang sensitif," ujar Dr Rachel Ben-Sclomo dari University of Haifa.

Dr Rachel menambah bahawa ini adalah penemuan terbaru dan masih sebatas penelitian pendahuluan. Namun kini ia dan pasukan tengah menganalisa wilayah ini secara lebih terperinci. Keputusan ini juga telah dilaporkan dalam jurnal Cancer Genetics and Cytogenetics.

Anak-anak yang tidur dengan lampu menyala berisiko mengidap leukemia.
Para saintis mendapati bahawa tubuh perlu suasana gelap dalam menghasilkan bahan kimia pelawan kanser. Bahkan ketika menyalakan lampu toilet, begadang, mengembara melintas zon masa, lampu-lampu jalan boleh menghentikan pengeluaran zat melatonin.

Tubuh memerlukan zat kimia untuk mencegah kerosakan DNA dan ketiadaan zat melatonin tersebut akan menghentikan asid lemak menjadi tumor dan mencegah pertumbuhannya.

Prof. Russle Reiter dari Texas University yang mengetuai kajian tersebut mengatakan "Sekali anda tidur dan tidak mematikan lampu selama 1 minit. Otak anda akan mengesan bahawa lampu menyala seharian dan pengeluaran zat melatonin menurun ".

Jumlah anak-anak pengidap leukimia naik menjadi dua kali ganda dalam kurun 40 tahun terakhir. Sekitar 500 anak muda di bawah 15 tahun didiagnosis menderita penyakit ini setiap tahun dan kira-kira 100 orang meninggal.

Sebuah persidangan tentang anak penderita leukimia diadakan di London menyatakan bahawa orang menderita kanser akibat terlalu lama memakai lampu waktu tidur dimalam hari berbanding dengan yang tidak pernah memakai lampu waktu tidur.

Hal ini menekan pengeluaran melatonin di mana biasanya terjadi antara pukul 21.00 9 s / d pukul 20.00. Penelitian terdahulu telah menunjukkan bahawa orang-orang yang paling mudah diserang adalah para pekerja shift yang mempunyai risiko terkena kanser payudara.

Pada kenyataannya, Orang-orang buta tidak terdedah kepada melatonin mempunyai risiko yang lebih rendah menghidap kanser. Maka orang-orang tua disyorkan utk menggunakan bola lampu yang suram berwarna merah atau kuning jika anak-anaknya takut pada kegelapan

kenapa nazi marah sangat dengan bangsa yahudi

ADMIN 1. Tahukah anda bahawa selain dari bangsa yahudi, adalah dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel? 2. Tahukah anda ...