Sunday, June 05, 2016

TIPS MUDAH CIUM HAJARUL ASWAD



TIPS MUDAH CIUM HAJARUL ASWAD (BAWAH 10 MINIT & SKIP BERATUR)
.
Siapa yg pernah ke Masjidil Haram pasti sedar kesukaran mencium Hajarul Aswad.
Bayangkan, 1 titik kecil sebesar 1 kaki persegi diserbu seribu manusia non stop!
So pagi tadi bila saya cakap dengan Dr Azizan Osman, 'doc saya nak try cium Hajarul Aswad lepas solat subuh ni', beliau senyum & sempat bg tips :
'Ustaz jgn lupo pakai baju iron man batman superman, baru sonang!' (Mode gurau 
So lepas solat subuh je saya try. Alhamdulillah tak sampai 10 minit try, Tuhan beri keizinan.
Sahabat semua, ini soal rezeki. Ini soal keizinan Tuhan. Tapi kita selaku manusia perlu berusaha dengan strategi tepat juga kan?
Maka disini saya kongsikan strategi :
1- sblm try, jangan lupa doa banyak2 pada Tuhan agar dipermudahkan. Ini 'anjung rumah' Dia. Insyaallah bila kita minta izin baik-baik, Dia akan lorongkan prioriti & kemudahan kepada kita.
2- ikut cara biasa ramai akan beratur di rukun yamani. Itu traffic jam luarbiasa. Cuba masuk ikut multazam. (Pintu kaabah).
3- Terus ke multazam dan pastikan anda himpitkan diri ke dinding kaabah. Then just follow the flow. Orang dari belakang akan perlahan-lahan tolak anda ke Hajarul Aswad.
4- Sepanjang proses itu, jangan lupa baca banyak2 - robbi yassir wala to'assir Ya Karim. Ya Allah permudah jangan susahkan.
5- PALING PENTING : sepanjang proses ini, pastikan badan anda kekal bersandar ke dinding kaabah. Paut dinding kecil depan pengawal yang jaga batu hitam. Jika anda terpesong sikit, silap-silap terus terhumban ke belakang. Sedih bang 
6. Ketika jarak muka anda dgn Hajarul Aswad dalam semeter, bongkokkan sikit muka agar bila orang yg selesai cium ingin keluar, mudahlah anda terus susupkan muka, cium batu hitam suci itu.
Begitulah cara yg saya gunakan tadi. Cubalah, saya fikir ia lebih mudah berbanding beratur melalui lorong yg biasa orang ikuti.
Ini bukan kaedah potong line tapi cara lebih mudah yang tak ramai orang follow.
Saya kongsikan agar anda yg berhajat ke sini lebih mudah mendapat peluang, dari kebarangkalian 1:1000 kepada 1:100.
Jangan lupa untuk share tips ini dgn ramai rakan-rakan yg nak ke sini. Bila mereka berjaya cium, anda juga berjaya mendapat pahala, free 
Nanti, apabila tiba giliran anda pula, pasti Tuhan buka jalan lebih senang sebab kita telah permudahkan urusan orang lain.....
.

No comments:

  as salam Mohon , bantuan wakaf dana anda