Friday, December 30, 2011

Carta perot lepas musim kenduri !


Oleh : albanjari
 
Keluar dari kotak politik kejap. Hari ini 3 Safar 1433H. 3 hari lagi nak sambut tahun baru 2012. Dari hari pertama cuti sekolah, makan..makan..makan ! Dari pagi sampai malam kerja, makan..! Tak lama lagi akan bubar pulak parlimen, dan PRU13 juga akan meriah dengan makan-makan. Memang bulan ini meriah sungguh dengan makan-makan. Ada makan halal, ada makan suap ! Janganlah ada yg makan selipar plak ? Kesian kat perut. Lebih-lebih lagi perut yg dah menganjak umur 40 tahun keatas. Ahh..! Yang tak buleh tahan..tu bila, hubungan perut dengan tetek semakin mesra.

Sekarang hangpa boleh periksa tetek hangpa dengan perut hangpa..agak-agak betul tak, apa yg wak cakap. Hmm..untuk lebih mudah, wak dah siapkan carta rujukan dibawah. Pilih dengan jujur dan ikhlas..jangan tipu ! Sapa tipu memang boroi ler tu !

Dah pilih ? Laa..belum lagi kaa..? Ok, pergi ngadap cermin kat bilik, pastikan tiada sesiapa dalam bilik tu, kalau ada bini, suruh dia keluar kejap..kang tak pasal2 terguling-guling dia gelak. Sila periksa :

1) perut anda - boroi atau hampir boroi atau dah boroi giler..!
2) tetek anda - bandingkan dengan carta diatas, anda sudah mampu memilih kategori tetek anda sekarang. 

Kemudian banding dan imbas semula evolusi tetek anda dalam tempoh 20 tahun sebelum ini. Dah beza kan ! Okay..kat bawah kita lihat, apa komen 'pawang tetek' tentang pilihan anda itu :

Baris pertama :
 
Foto kiri :
Pemilik tetek ini, masa muda-muda dulu, pantang nampak perempuan, memang mata keranjang, gatal, miang semua ada kat dia, kalau berjalan kat pekan macam tu ler mata dia..dia boleh adjust sama macam bentuk tetek dia sekarang. Kifarahnya, bila tua..tetek jadi macam tu ! Balasan Tuhan ler tu !!

Foto tengah :
Hmm..kerja dia kalau tak dak orang, main tetek sendiri, pantang lepa..main tetek ! Dulu memang ler tak merbahaya permainan jenis ni, main ler sampai penat, tak der sapa yg kisah kan..haa..! cuma bila dah kahwin, tu yg tak buleh tahan..tu ! Agak-agak la kalau nak suruh bini 'main' tetek hangpa ! Bila dah tua..kan dah jadi macam tu !

Foto kanan :
Amaran jangan biarkan kawan-kawan sekeliling anda suka-suka ramas tetek anda ! Beritahu kawan-kawan anda, anda sebenarnya lelaki macho ! Masa zaman muda anda, memanglah tak rasa apa-apa, tapi jika anda biarkan terus, tunggu ajerlah..esok dah tua, hangpa nak ker pakai dan kongsi bra dengan bini hangpa ?
 

Baris tengah :
 
Foto kiri :
Masa muda selalu pergi gym. Jaga bodi. Exercise 3 jam sehari. Minum susu protein (1 tin harga RM300), tak main ler susu cap junjung, tu level bagi kucing minum ajer. Dah tua..tak larat dah nak panjat gym, perut pun dah boroi tapi masih minum susu, susu tepung penuh krim (sepeket 900gm-RM15.90). Tu pasal tetek mengkal giler lagi..!! Walaupun perut dah boroi..tetap menten beb !

Foto tengah :
Pengamal poligami yg tak berlaku adil pada isteri-isterinya. Kifarah Tuhan ler tu ! Selalu gaduh laki bini, gaduh ajer..tarik tetek, pawang kata sebab musabab apa tetek sebelah kiri lebih panjang, kerana dasar lelaki jenis ini apabila bergaduh, dia akan lari nak keluar rumah, dia tak tahu tangan kanan bini dia punya power..tak dapat tarik lengan, tetek pun jadi..! Akibatnya..macam tu ler yg terjadi !

Foto kanan :
Jarang ada di negara kita, terutamanya melayu.
 

Baris ketiga-(bawah sekali)
 
Foto kiri :
Pawang tetek kata dulu, masa muda,-muda lelaki jenis ni suka pergi 'massage parlour'. Kena pulak spesis 'suzie wong' yg massage, itu yang jadi macam tu !

Foto tengah :
Ini bagi hangpa yang jawab..! Pawang tetek pi toilet..tak sempat nak jawab ! Banyak makan kurma kambing katanya..entah !!

Foto kanan :
Kaki skodeng. Dari zaman muda sampai ler zaman tua. Pantang ada kesempatan, anak dara, janda, nenek tua pun jadi..janji skodeng. Akibatnya bila dah tua..tetek jadi macam tu ! Awas..kepada kaki skodeng. Pintu taubat masih terbuka, nak ke hangpa tetek jadi macam tu ? Siksa anak cucu hangpa gelak nanti, kesian kat depa ! Tak pasal-pasal, ada yg terseliuh tulang rahang..pasal gelak sampai barai..tengok tetek atuk yg ala-ala juling gitu

No comments:

kenapa nazi marah sangat dengan bangsa yahudi

ADMIN 1. Tahukah anda bahawa selain dari bangsa yahudi, adalah dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel? 2. Tahukah anda ...