Friday, October 08, 2010

Maher Zain



SEGALA PUJI BAGI ALLAH DAN SAYA MAHUN KEAMPUNAN DARI ALLAH ATAS KEJAHILAN DAN KEKURANGAN SAYA YANG HINA .......

Kepada Taufik saya mohon banyak maaf atas kebodohan saya ...yang mentah - mentah tolak saranan beliau supaya mendengar lagu maher zain ...dan dengan sikap bongkak saya , saya tolak mentah - mentah ..itulah ah kebodohan saya yang tersemat dengan sikap riak & takabur serta belagak .................penat guru saya nasihat saya supaya mempunyai baik sangka dan belapang dada ........tetapi masih lagi membara kepada diri saya sifat - sifat negatif ini ..................SAYA MEMOHON KEAMPUNAN DARI ALLAH "ALLAH HU AKABAR".....DAN MEMBIMBING DIRI SAYA INI KEPADA "PURE OF LOVE" HANYA KEPADA ALLAH.

Sebenarnya , saya takpasti bila saya mendengar lagu ini , namun bila dah dengar .....apa yang boleh saya kata saya tertarik dengan penyanyi yang bernama Maher Zain. Siapa Maher Zain, tak kenal pun?

Dengar lagu dia , masaAllah ...............

KETERANGAN MAHER ZAIN DARI BLOG LAIN...
Sumber inspirasi pertama Maher dalam muzik datangnya dari bapanya sendiri iaitu penyanyi tempatan di bandar Mediterranean, Tripoli – Lubnan. Keluarganya berpindah ke Sweeden ketika dia berumur 8 tahun dan meneruskan persekolahannya dan kemudian masuk universiti sehingga dia mendapat sarjana dalam bidang Kejuruteraan Aeronautik. Disebabkan banyak perkara yang berubah di sekitarnya, satu perkara yang tetap sama ialah hasratnya yang kuat untuk muzik. Dia menghabiskan masa akhir di sekolah dengan teman-temannya di mana mereka akan bernyanyi, rap, menulis dan bereksperimentasi dalam segala hal berkaitan dengan muzik. Ketika itu dia mula menyedari yang muzik menjadi sebahagian dari dia.

Setelah terlibat sekian lama dalam bidang muzik di Sweden sebagai penerbit muzik, Maher diperkenalkan oleh RedOne seorang penerbit muzik yang berbakat dan meningkat naik dalam bidang muzik di Sweden. Maher mula bekerja dengan RedOne sebagai artis dari Sweden dan kemudian pindah dengan dia ke New York. Selama beberapa tahun ia berada di tengah-tengah kesibukan kota NY, mereka bekerjasama dengan artis seperti Kat Deluna di album debutnya yang termasuk lagu yang mendapat hits seperti ‘Whine Up’ dan ‘Run the Show’.

Walaupun Maher mengecapi kemasyhuran dan banyak orang menggambarkan sebagai pekerjaan mimpi bagi seseorang yang begitu muda dalam bidang ini, tetapi untuk Maher rasanya seperti ini jauh dari apa yang dia sebut ‘mimpi’, “saya mencintai muzik, tapi saya benci segala sesuatu yang dikelilingi itu, selalu merasa seperti ada sesuatu yang tidak benar “.
**********************************************************************************

Saya berminat dengan konsep dan kelunakkan suara dan konsep yang dia  lebih kepada islamik &dakwah dimana menjatuh CINTA KEPADA ALLAH ............jangan konsep ini nak dibawa takut jual album tak laku ...............semua lagu-lagu dari dia memang superb dan sesuai untuk saya dan anak - anak saya , bagi saya ianya ada kekekuatan tersendiri dari segi susunan lirik dan lagu. Kebanyakkan lagu-lagu berbentuk ketuhanan dan moderate untuk semua golongan ................

Bagi yang pertama kali dengar pasti jatuh cinta dengannya, SEGALA PUJI BAGI ALLAH YANG MEMPUNYAI KEBESARANYA...allah hu akbar

Kita akan terasa dengan kehilangan......Kerana ALLAH SENTIASA BERADA DI SISI KITA , INSYALLAH ...KITA PASTI AKAN PASTI MENEMUINYA........

Sekian
Otam


Hari ini orang memperkatakan pasal muzik Islamik yang dibawakan oleh Maher Zain yang mendamaikan dan menyedapkan halwa telinga. Selain irama dan alunan suaranya yang indah, lagu-lagu pula dihiasi lirik yang mendalam dan menyentuh hati.

Hasrat murni Maher untuk menyampaikan mesej melalui lagu-lagunya tercapai apabila dia diterima dengan baik sekali malah dia sendiri tidak sangka dapat menarik perhatian dalam masa yang singkat. Mengapa Maher tampil dengan muzik sedemikian?


Terima gold disc album terjual lebih 30,000 unit di Malaysia.
Kata Maher: "Lebih tiga tahun lalu saya seorang yang tidak baik. Saya sangat jauh dengan Allah. Jauhnya saya sehingga saya lupa membaca ayat Al-fatihah. Saya telah melakukan banyak perkara yang tidak baik.


"Saya dibesarkan di Eropah dan bergaul dengan kawan-kawan yang tidak baik. Saya hanya mengikut saja apa-apa bersama kawan-kawan. Sebenarnya pada masa itu saya tahu jiwa saya bukan ke arah itu. Saya rasa janggal dan selalu berhujjah dengan kawan-kawan saya.

"Saya tidak pernah berasa aman membuat apa yang saya buat itu, tapi saya tidak tahu apa yang saya cari sebenarnya. Sehinggalah saya berjumpa dengan  seseorang yang membawa saya ke masjid. Barulah saya tahu itulah dia yang saya cari selama ini.

Kongsi cerita dengan media.
"Saya besyukur kerana Allah masih menerima saya kembali dengan apa yang telah saya lalui. Muzik dan lagu-lagu yang saya hasilkan ini menceritakan apa yang saya mahu luahkan. Saya harap ada orang dapat manfaat daripada pengalaman yang pernah saya lalui."

Sebelum menjadi penyanyi, Maher, warga Sweden yang berdarah Lebanon itu pernah terlibat dalam bidang seni sebagai penerbit dan penyusun muzik. Dia tidak pernah bercita-cita menjadi penyanyi sebelum ini. Apabila berhijrah dan kembali mengingati Allah, segala-galanya berubah.

"Bila saya mendapat petunjuk, saya berfikir panjang sama ada meninggalkan terus bidang muzik atau sebaliknya. Saya ambil masa panjang untuk memutuskannya. Sebenarnya pada awalnya saya rakam lagu Always Be There sebagai demo tape untuk diberikan kepada penyanyi Islam lain. Akhirnya saya memutuskan untuk merakam album dan menjadi penyanyi.

"Sebab utama saya membuat album ini kerana kemahuan saya untuk berkongsi perasaan dan pemikiran saya kepada semua orang. Saya mahu mereka tersentuh dengan apa yang telah menyentuh saya serta berkongsi jawapan yang saya temui dalam pelbagai soalan yang bermain dalam fikiran saya sebelum ini," kata Maher.




01. Always Be There
http://www.4shared.com/file/192547198/ad0fe8d7/01_Always_Be_There_-_Maher_Zai.html
02. Ya Nabi Salam Alayka
http://www.4shared.com/file/192549862/254c51ba/02_Ya_Nabi_Salam_Alayka_-_Mahe.html
03. Inshallah
http://www.4shared.com/file/192551880/ad151c47/03_Inshallah_-_Maher_Zain.html
04. Palestine Will Be Free
http://www.4shared.com/file/192552865/51496aa8/04_Palestine_Will_Be_Free_-_Ma.html
05. Thank You Allah
http://www.4shared.com/file/192555143/181aae29/05_Thank_You_Allah_-_Maher_Zai.html
06. Allah Allah Kiya Karo (Ft Irfan Makki)
http://www.4shared.com/file/192560473/4582b5e3/_2__06_Allah_Allah_Kiya_Karo__.html
07. The Chosen One
http://www.4shared.com/file/192561458/58da698c/07_The_Chosen_One__-_Maher_Zai.html

08. Baraka Allah Lakuma

http://www.4shared.com/file/192563997/c60160c9/08_Baraka_Allah_Lakuma_-_Maher.html
09. For The Rest Of My Life

http://www.4shared.com/file/192565682/8147bde6/09_For_The_Rest_Of_My_Life-_Ma.html

10. Hold My Hand

http://www.4shared.com/file/192567211/648c3742/10_Hold_My_Hand_-_Maher_Zain.html

11. Awaken

http://www.4shared.com/file/192568531/b965313/11_Awaken_-_Maher_Zain.html

12. Subhana Allah (Ft Mesut Kurtis)

http://www.4shared.com/file/192570025/ebff65ff/12_Subhana_Allah__Ft_Mesut_Kur.html
13. Open Your Eyes
http://www.4shared.com/file/192572442/8ec1378d/13_Open_Your_Eyes_-_Maher_Zain.html
14. Ya Nabi (Arabic Version – Bonus Track)
http://www.4shared.com/file/192574284/eaf1feda/14_Ya_Nabi__Arabic_Version_-_B.html

15. Thank You Allah (Acoustic Version – Bonus Track)

http://www.4shared.com/file/192575655/97ed7fb8/15_Thank_You_Allah__Acoustic_V.html

No comments:

  as salam Mohon , bantuan wakaf dana anda