Friday, June 11, 2010

Hak” Israel untuk mempertahankan diri

Jumaat, 11/06/2010 – Sejak awal lagi pihak rejim Israel telah menjalankan dasar-penggera palsu. Sejak berkurun –kurun Rejim Israel telah menggunakan taktik yang sama untuk mengaburi mata rakyat bahawa bangsa mereka sendiri adalah korban pencerobohan. Semua berita utama media dan media massa telah mengambil jalur yang sama. “Israel adalah mangsa”, sebagai berita utama mereka. Sejak kebelakangan ini, banyak contoh-contoh yang di perkatakan lebih daripada sebelum ini.

Israel telah membenarkan serangan dan perang bermati-matian terhadap Palestin dan Arab dalam hal hak mereka untuk membela diri. Berikut adalah beberapa mesej yang kita dengar daripada orang-orang Israel berulang-ulang kali :

“Kita dikelilingi oleh orang Arab.”

“Kami dikelilingi oleh pengganas.”

“Kita hidup di daerah yang sukar dari Timur Tengah.”

“Kami sedang berjuang untuk berada di tempat kewujudan kita .”

“Nuklear kami adalah untuk tujuan perlindungan.”

“Pengepungan Gaza merupakan betul dari segi undang-undang bertujuan untuk menghentikan serangan roket.”

“Penempatan adalah cara undang-undang untuk melindungi Identiti Yahudi kita.”

Setiap penonton di seluruh dunia yang hanya mendengar akuan ini mungkin percaya apa yang mereka dengar. Hal yang biasa bagi setiap tubuh dan semua orang untuk mencari keselamatan dan keamanan sebagai keperluan asas.

Orang-orang di seluruh dunia dan khususnya di Amerika, yang merupakan penyokong utama Israel, akan percaya dan yakin. Selama mana rekaan ini diwujudkan oleh media-media dan bergema di institusi terkemuka, bahawa Israel akan terus menentang undang-undang antarabangsa dan piagam kemanusiaan.

Lebih banyak lagi hak asasi manusia yang akan di cerobohi @ di langgar.

sumber : The Palestine Telegraph

No comments:

  as salam Mohon , bantuan wakaf dana anda