Friday, March 06, 2009

Wajah - wajah syuhada

Lihatlah dan tatapilah wajah-wajah syuhada' Gaza yang tersenyum; dan mereka akan lebih tersenyum di akhirat nanti. Moga-moga aku yang hina dina ini akan menjadi sebahagian daripada mereka yang telah gugur syahid kerana mempertahankan agama ALLAH.

Amin ya Rabbilalmin
Aku Berharap diakhir kehidupan ini, aku dapat pergi ke Ghazzah walaupun berada atas kerusi roda. Aku akan menghalakan senjataku kepada israel, kemudian israel akan membalas dengan melontarkan bom kepadaku, akhirnya aku mencapai syahid di bumi Palestin” Ini adalah sedutan ucapan Imam Qaradhawi di Qatar bersama pemimpin tertinggi Hamas pada 28 Januari 2009 yang bermottokan "Ghazzah telah menang"

Kematian yang berlaku kepada rakyat Palestin merupakan kematian syahid yang diimpikan oleh setiap umat Islam.



span >
ANDA MACAM MANA ....BILA NAK BOIKOT BARANGAN MASIH FIKIR 2 & 3 KALI ,
PULAK NAK MATI SYAHID, KITA SEBENARNYA DAH TERLEBIH KAYAKAN NAFSU
DAN TERPADAYA DENGAN AMAL KITA YANG SEDIKIT ITU.
Bagaimana dengan orang muda sepertipembaca sekelian. Tidak rasa malukah mendengar ucapan sebegini.!
“Sebenarnya asas kepada kejayaan Hamas ialah kebersatuan ahli Ghazzah dalam menghadapi tekanan Israel” tegas beliau lagi.
yusofembong.blogspot.com

No comments:

  as salam Mohon , bantuan wakaf dana anda